Pet Shop Boys in Paris
Bonjour et bienvenue sur le nouveau forum Francophone des fans des Pet Shop Boys !
Plus beau, plus simple et plus d'options pour le grand bonheur de tous...
Pascal.

Pet Shop Boys in Paris
Bonjour et bienvenue sur le nouveau forum Francophone des fans des Pet Shop Boys !
Plus beau, plus simple et plus d'options pour le grand bonheur de tous...
Pascal.

Pet Shop Boys in Paris
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


♥ FORUM FRANCOPHONE DES PET SHOP BOYS ♥
 
AccueilAccueil  PortailPortail  GalerieGalerie  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment :
ETB Pokémon Fable Nébuleuse : où ...
Voir le deal

 

 News news news...

Aller en bas 
+65
acpsb
Girofle
Fab31
dadodudou
True Faith2
palmercooper
KinaII
seb75011
tonton KDX125
dimgou
Pink
Arnkyl
WAR-MACHINE
stephane
belmondou
Arno
J - R
pwozniak
arnaud41
Frankyboy
Djmako
yes68
Phil
luvick
pascalou
gaetan
Porcy
sasha
PETER FAXXTER
crazyforneiltennant
Philou
303krs
velvetvoyage
fredot
psbavignon
Draach
sean
nekko
jeanjean
deidemo
Marmotte
plumesdanges
tac75
anselme
Aange
nicuum
Stuckle
srpsb
Farfounet
Philippe
chercheur
lionel
fabricepsb
Mador
Jean-Francois
PSB
giac the lad
jugamera
starwings
Pascal
Madness62
Fantaroux
Kyliemusic
MP55
sunny
69 participants
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Suivant
AuteurMessage
fabricepsb
V.I.P
V.I.P
fabricepsb


Messages : 1146
Date d'inscription : 25/12/2009
Age : 53
Localisation : Bordeaux

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyVen 24 Aoû - 23:22

Dans iTunes on peut écouter en preview Elysium sur le store japonais.
The way through the woods est bien en bonus track : ce qui est étrange est que la preview de chaque titre dure 1'30 sauf The way through the woods qui ne dure que 30 secondes.
Revenir en haut Aller en bas
Pascal
Admin
Admin
Pascal


Messages : 3129
Date d'inscription : 17/12/2009
Age : 58
Localisation : Paris

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptySam 25 Aoû - 14:18

Revenir en haut Aller en bas
http://petshopboysinparis.free.fr/
lionel
V.I.P
V.I.P
lionel


Messages : 1367
Date d'inscription : 25/12/2009
Age : 51
Localisation : Bruxelles

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyDim 26 Aoû - 21:22

Du site officiel:

"We're planning a new tour production which will begin (probably) in South America next February. Neil x"
Revenir en haut Aller en bas
chercheur
Forum addict
Forum addict
chercheur


Messages : 461
Date d'inscription : 26/02/2010
Age : 52
Localisation : Belgique

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 9:08

Pascal a écrit:
Interview magazine attitude uk
Merci ! Sympa de les lire ...
Revenir en haut Aller en bas
giac the lad
V.I.P
V.I.P
giac the lad


Messages : 3186
Date d'inscription : 25/12/2009
Age : 53
Localisation : Metz

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 10:37

Aaarrggghhhhh! LEAVING, 2nd single avec remixes et bonus tracks à venir!!!

29 August 2012
"Leaving" on the radio
"Leaving", the second single from the new PSB album "Elysium", will get its first play on radio this Friday, August 31st. It will be played between 9.30 and 12 on the Ken Bruce Show on BBC Radio 2 in the UK. The single will be released on October 15th on CD, 12" vinyl and download bundles with extra tracks and remixes. There are two different covers - one featuring Neil Tennant, the other Chris Lowe. The lyrics for "Leaving" can now be read in the Lyrics section on this site. "Elysium" will be released on September 10th.
News news news... - Page 2 3212
LEAVING

I know enough's enough
and you're leaving
You've had enough time to decide
on your freedom
but I can still find some hope
to believe in love

Our love is dead
but the dead don't go away
They made us what we are
they're with us every day
Our love is dead
but the dead are still alive
in memory and thought
and the context they provide

I know enough's enough
and you're leaving
You've had enough time to decide
on your freedom
but I can still find some hope
to believe in love

Our love is dead
(Our love is dead)
but the dead are here to stay
(Don't go away)
They made us what we are
(That's what we are)
They're with us every day
(Oh, every day)
In darkest night
(In darkest night)
their memory keeps us strong
(It keeps us strong)
and if our love is dead
(Our love is dead)
it won't be dead for long
(No, not for long)

I know enough's enough
and you're leaving
You've had enough time to decide
on your freedom
but I can still find some hope
to believe in love

Believe in love
Don't go away

love
Revenir en haut Aller en bas
http://soundcloud.com/djgiac-bootlegs/
Philippe
Pilote
Pilote
Philippe


Messages : 366
Date d'inscription : 24/12/2009

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 10:46

Ca fait plaisir de les revoir sur les pochettes !!!!!
Revenir en haut Aller en bas
Mador
Routard
Routard
Mador


Messages : 152
Date d'inscription : 07/08/2012
Age : 47
Localisation : Bruxelles

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 11:00

Le look de Neil est fantastique. Parfaitement dans le mood de l'album et surtout de cette chanson sur la mort. C'est uen fois de plus très classe.
Revenir en haut Aller en bas
Farfounet
V.I.P
V.I.P
Farfounet


Messages : 2910
Date d'inscription : 25/12/2009
Age : 49

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 11:02

Superbe photo, et j'étais justement en train d'écouter Leaving quand j'ai lu ta news...

PS Vu la photo, je craquerai peut-être pour la version 12" !!
Revenir en haut Aller en bas
giac the lad
V.I.P
V.I.P
giac the lad


Messages : 3186
Date d'inscription : 25/12/2009
Age : 53
Localisation : Metz

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 11:26

Je viens de voir que rien que sur mon iTunes, j'ai déjà écouté Leaving 119 fois! (en comparaison, la deuxième plus écoutée est Breathing Space avec 27 écoutes!) C dire combien je suis amoureux de cette chanson!!!
Revenir en haut Aller en bas
http://soundcloud.com/djgiac-bootlegs/
Farfounet
V.I.P
V.I.P
Farfounet


Messages : 2910
Date d'inscription : 25/12/2009
Age : 49

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 11:32

Ah oui affraid
J'en suis à 8 fois Laughing
Revenir en haut Aller en bas
srpsb
V.I.P
V.I.P



Messages : 686
Date d'inscription : 25/12/2009
Age : 48

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 11:43

Ils parlent de 2 pochettes, peut on espérer 2 cd maxis?
Revenir en haut Aller en bas
Stuckle
Routard
Routard
Stuckle


Messages : 150
Date d'inscription : 25/12/2009

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 11:54

giac the lad a écrit:
Je viens de voir que rien que sur mon iTunes, j'ai déjà écouté Leaving 119 fois! (en comparaison, la deuxième plus écoutée est Breathing Space avec 27 écoutes!) C dire combien je suis amoureux de cette chanson!!!
Je préfère largement BREATHING SPACE à leaving !...
Revenir en haut Aller en bas
Pascal
Admin
Admin
Pascal


Messages : 3129
Date d'inscription : 17/12/2009
Age : 58
Localisation : Paris

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 12:00

ou est la pochette avec Chris ?
Revenir en haut Aller en bas
http://petshopboysinparis.free.fr/
nicuum
Membre
Membre
nicuum


Messages : 90
Date d'inscription : 20/08/2012
Age : 46

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 12:43

Je collection beaucoup de supports physiques des PSB car la qualité est toujours au rendez-vous concernant le choix des papiers, matières, visuels etc etc...
Par contre je trouve que depuis YES ça se relâche un peu... C'est vraiment dommage car la période Fundamental était magnifique pour les supports cd et vinyles ! des petits bijoux ! Par contre à partir de YES tous les singles sont de bêtes pochettes en carton, même l'album n'a rien d'exceptionnel ! Together c'était pareil et Winner ne brille pas non plus par son originalité !

Tout ça pour dire que j'espère qu'ils vont se récupérer avec Elysium et le nouveau bundle de Leaving car ça mérite vraiment une jolie présentation avec Chris et Neil sur chaque support.

Qu'en pensez-vous ?
Revenir en haut Aller en bas
http://www.gravitonas.net
nicuum
Membre
Membre
nicuum


Messages : 90
Date d'inscription : 20/08/2012
Age : 46

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 12:45

giac the lad a écrit:
Je viens de voir que rien que sur mon iTunes, j'ai déjà écouté Leaving 119 fois! (en comparaison, la deuxième plus écoutée est Breathing Space avec 27 écoutes!) C dire combien je suis amoureux de cette chanson!!!

J'adore LEAVING moi aussi !!
Comment on fait pour voir le nombre d'écoutes dans I-Tunes ? J'ai tout retourné je trouve pas ! ;-)
Revenir en haut Aller en bas
http://www.gravitonas.net
giac the lad
V.I.P
V.I.P
giac the lad


Messages : 3186
Date d'inscription : 25/12/2009
Age : 53
Localisation : Metz

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 12:51

Dans la dernière colonne, après Nom > Durée > Artiste > Album > Genre > Classement > Lectures
Revenir en haut Aller en bas
http://soundcloud.com/djgiac-bootlegs/
nicuum
Membre
Membre
nicuum


Messages : 90
Date d'inscription : 20/08/2012
Age : 46

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 12:57

giac the lad a écrit:
Dans la dernière colonne, après Nom > Durée > Artiste > Album > Genre > Classement > Lectures

Super !! Merci à toi
Revenir en haut Aller en bas
http://www.gravitonas.net
Pascal
Admin
Admin
Pascal


Messages : 3129
Date d'inscription : 17/12/2009
Age : 58
Localisation : Paris

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyMer 29 Aoû - 22:51


The Pet Shop Boys.

For more than a quarter-century, Pet Shop Boys Neil Tennant and Chris Lowe have brought wit and edge to electronic dance music without abandoning the pop smarts that made them the biggest duo in British recording history. Now, fresh from a performance at the London Summer Olympics closing ceremony and coming up on the release of their new album, Elysium, out September 10, VF Daily caught up with Tennant, who told us about the pair’s hits and misses, their scandalous peers, and American homophobia. Highlights from our chat:


VF Daily: Now that it’s behind you, what was it like to be part of the Olympics closing ceremony?


Neil Tennant:Very exciting. They asked us to do it about four months ago and showed us the plan. They wanted to have this section about London, a traffic jam that turns into a street party—and they had a little model of us wearing the pointy hats.

I was going to ask about the pointy hats.


They’re from a video for a song called “Can You Forgive Her.” The designer of the closing ceremony thought this was the right image so we went with it. It’s quite interesting. We did something with pointy hats years and years ago, almost 20 years ago, and people still remember that image of us.

You performed your first hit, “West End Girls.” Do you still consider that to be your signature song?


There was no discussion of the song choice. They wanted it because it’s a song inspired by London. It was already worked out going into One Direction and then “Waterloo Sunset” with Ray Davies. It seemed an appropriate song to do. There aren’t that many famous songs about London. It’s not like New York. Obviously we’d rather have done the new single [laughs] like some artists did.


You’re talking about George Michael? He also did “Freedom ’90.”


Would you had rather he done “Careless Whisper”? I, of course, would rather hear the new single.


There’s a great song on Elysium called “Your Early Stuff,” which seems to repeat people’s criticisms about your band.


It’s things London taxi drivers have said. I live in London and I don’t drive, so I get a lot of taxis. Black cabs, as we call them. Every line in the song has been said to me by a taxi driver. “I suppose you’re more or less retired now?”—a taxi driver said that to me. It was a few years ago when Top of the Pops was still on. I said, “No, actually you’re driving me to the BBC to record Top of the Pops.”


The Pet Shop Boys’ popularity is surprising. You’ve always been a part of my record collection, but I was shocked by how many records you’ve sold.


It’s because we’re a pop group. There’s always been this ancient war between pop and rock. Rock is meant to be significant, therefore people write about it in terms of significance. Pop is meant to be throwaway.


You weren’t exactly writing pop lyrics in the 80s. “It’s a Sin” and “Opportunities” seem prophetic now.

A lot of them [were] about what was going on at the time—but we do it through the idiom of pop. People don’t even necessarily have to realize it’s about that. That’s how we operate. The Pet Shop Boys are a kind of cult, really.


You’ve always had such great taste in covers. They’re unpredictable and you totally make them your own, from Elvis to U2 to the Village People.


The new one is a Bee Gees cover: “I Started a Joke.” We did it as a tribute to Robin Gibb. Such a beautiful song. We’ve always liked that one. Normally the cover versions are Chris’s idea. With “Go West,” Chris said, ‘There’s this Village People record—it’s really great for us.” I said, “That’s really horrible. I hate it.” He ignored me and said, “No, you’re going to love it. It’s got the same chord changes as Pachelbel’s Canon.”


You two have navigated 25 years of pop stardom without a single scandal. Stars like George Michael or Madonna, not so much.


George likes a good scandal. Scandal is Madonna’s vocabulary, really. I guess we operate under the radar. Madonna and George Michael at their very base sell sex. When you sell sex, there’s going to be an incredible focus on who you’re having sex with, to put it at its most brutal. A huge focus on your private life.


The Pet Shop Boys have a tremendous gay following. Brandon Flowers of the Killers has said that this might have ultimately damaged the run of hit singles you had in America.


Something happened to us in America. The theory is it was the video for “Domino Dancing.” I never really believed it. America is quite homophobic, but it’s also totally gay. It’s really weird. America is traditionally a country of extremes living side by side.
Revenir en haut Aller en bas
http://petshopboysinparis.free.fr/
nicuum
Membre
Membre
nicuum


Messages : 90
Date d'inscription : 20/08/2012
Age : 46

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyJeu 30 Aoû - 12:24

Si ça intéresse quelqu'un j'ai mis des photos de ma collection PSB ici : https://petshopboysinparis.forumactif.org/t60p150-photos-de-votre-collection
Bonne journée à vous toutes et tous !
Revenir en haut Aller en bas
http://www.gravitonas.net
Aange
Pilote
Pilote
Aange


Messages : 326
Date d'inscription : 28/12/2009
Age : 44
Localisation : Nîmes (en Petite Camargue)

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyJeu 30 Aoû - 18:12

Excellent ce chat, merci Pascal !
RR
Revenir en haut Aller en bas
giac the lad
V.I.P
V.I.P
giac the lad


Messages : 3186
Date d'inscription : 25/12/2009
Age : 53
Localisation : Metz

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyVen 31 Aoû - 21:08

La très jolie "Lyric video" de LEAVING sur leur chaîne officielle Youtube

Revenir en haut Aller en bas
http://soundcloud.com/djgiac-bootlegs/
jugamera
V.I.P
V.I.P
jugamera


Messages : 2658
Date d'inscription : 07/02/2010
Age : 44
Localisation : Toulon

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptyVen 31 Aoû - 23:18

Revenir en haut Aller en bas
Aange
Pilote
Pilote
Aange


Messages : 326
Date d'inscription : 28/12/2009
Age : 44
Localisation : Nîmes (en Petite Camargue)

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptySam 1 Sep - 9:28

Neil : "I think One Direction is a really good pop group"
Toujours aussi poli ce Neil ! Smile

Plannig Tour : First, February in south America, to Europe in April, May...Va falloir attendre encore un peu....Pfffff Sad

Revenir en haut Aller en bas
MP55
Forum addict
Forum addict
MP55


Messages : 490
Date d'inscription : 25/12/2009
Localisation : Bordeaux

News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptySam 1 Sep - 10:25

giac the lad a écrit:
La très jolie "Lyric video" de LEAVING sur leur chaîne officielle Youtube


Décidément ce titre ne m'emballe pas ! Il n'est pas mauvais mais je lui trouve un côté un peu pénible.


Dernière édition par MP55 le Lun 3 Sep - 18:51, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 EmptySam 1 Sep - 19:12

Aange a écrit:
Neil : "I think One Direction is a really good pop group"
Toujours aussi poli ce Neil ! Smile

Il n'est pas poli, il a parfaitement raison ! ce boysband est une réussite parfaite, tant au niveau musical que marketing.

Aange, tu l'as lue où exactement cette citation stp ?
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





News news news... - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: News news news...   News news news... - Page 2 Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
News news news...
Revenir en haut 
Page 2 sur 40Aller à la page : Précédent  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Suivant
 Sujets similaires
-
» News news news...
» News news news...
» News news news...
» News news news...
» Olympia 15.06.2023

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Pet Shop Boys in Paris :: >>PET SHOP BOYS :: Actu Pet Shop Boys-
Sauter vers: